Mosolyt varázsolt az emberek arcára az a tandemkerékpár, amelyen úgy bringázhatunk, hogy közben tökéletesen megfelelünk a távolságtartás szabályainak. A két utas közötti távolság ugyanis több mint négy méter.
„Colin Woof glasgow-i mérnök és kerékpárszerelő a koronavírus-járvány alatt építette meg 4.3 méter hosszú tandembiciklijét, amely minden szempontból megfelel a társasági távolságtartás előírásainak” – derül ki a népszerű bringás szakportál, a bikeradar.com cikkéből.
Az első ránézésre inkább egy hosszú csőbicajnak tűnő szerkezet furcsa látványt nyújt, így sokan nem tudták megállni, hogy ne menjenek el szó nélkül a kinézete mellett. El kell ismernünk, valóban nem a legvonzóbb darab, de vajon hányunknak jutott volna eszébe, hogy olyan biciklit készítsen, amely a járvány alatt is biztonságosan használható.
Találmányára a szakember már csak azért is büszke, mert teljes mértékben megfelel a brit kormányrendeletben foglaltaknak, miszerint a nem egy háztartásban élőknek legalább kétméteres távolságot kell tartaniuk egymástól a köztereken, a parkokban és az üzlethelyiségekben.
Boris Johnson miniszterelnök egyébként már előre gondolkodik, s a korlátozások enyhítését követően szeretné, ha minél több brit állampolgár járna kétkerekűvel munkába, főként az olyan túlzsúfolt régiókban, mint Nagy-Manchester, Dél-Yorkshire vagy Észak-Tyneside.
A magát kerékpáros turistának, a bicajosok védelmezőjének, valamint a kerekezés szerelmesének valló Colin Woof lepusztult, kidobásra ítélt bringadarabokból és hulladékokból „dobta össze” a szerkezetet.
A Bike for Good (Tekerj jó célért!) alapítvány évek óta menti a pusztulásra ítélt kétkerekűket: a szervezet honlapja szerint évente 1828 biciklit építenek újjá, amelyekért annyit fizetünk, amennyit jónak látunk. Nem véletlen, hogy Colin is az alapítványhoz fordult használt alkatrészekért.
„A tandemkerékpár kivételesen hosszú, ezért tekerés közben olyan érzésünk támad, mintha a jármű eleje és hátulja nem volna egybekötve. Az óriási távolság miatt amikor az elöl tekerő társ elfordítja a kormányt, a jármű jobbra-balra kezd himbálózni, de a hátulja egyenes marad. A járgány hosszú, egyenes utakra optimális, körpályára azonban nem ajánlom.”
Egyelőre nem tudni, az óriástandemből készül-e több darab. Akik úgy érzik, előnyükre válhat egy ilyen bringán tekerni, bátran keressék a tervezőt. A szakportál természetesen felhívja mindenki figyelmét, hogy kizárólag egy háztartásban élővel biciklizzünk, s ha már úgy döntünk, hogy tandemre ülünk, valamelyik családtagunkkal tekerjünk. Erre azonban tökéletesen megfelel a normál méretű változat.
Fotók: bikeradar.com
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!