Rakonczay Gábor szokásához híven extrém és merész kihívást választott, amikor január 25-én, szombaton reggel hét órakor nekivágott az Atlanti-óceánnak a maga által tervezett és épített speciális evezős állószörf (azaz egy SUP), az Old Benoni hátán.
A terv szerint a világon elsőként ötvenöt nap alatt állva evezte volna le a Kanári-szigetek és Antigua közötti 5200 kilométert.
A magyar sportoló az első napon a tengerek egyik legendájával, a 72 esztendős világrekorder óceáni evezőssel, Graham Walterszel (az eddigi legidősebb emberrel, aki szólóban teljesített óceáni evezést) küzdötte le a hullámokat, s az első éjszaka nem is állt meg, a hajóforgalom miatt ugyanis végig ébernek kellett maradnia. A második éjszaka váratlanul, az előrejelzések ellenére jóval erősebb széllökések nehezítették az evezést, s Rakonczay Gábor ekkor érzékelt kisebb becsapódást a tőkesúlynál.
Akkor nem tulajdonított nagyobb jelentőséget az ütközésnek, a harmadik nap reggelén azonban már enyhébb vízszivárgást tapasztalt a tőkesúly irányából.
Átvizsgálva a SUP-ot folytatta útját, százhatvan kilométer megtételét követően azonban erősödött a vízszivárgás. Ekkor műholdas telefonon keresztül konzultált az itthon tartózkodó szakmai csapat tagjaival, majd meghozta a döntést, hogy elővigyázatosságból, a biztonság érdekében visszafordul a Kanári-szigetek irányába. Tekintve, hogy az áramlatok miatt jóval küzdelmesebb munka lett az evezés, Rakonczay Gábor a csapat tagjaitól kért segítséget. Szabó Norbert Ádám – ő három évvel ezelőtt teljesített eredményesen páros óceán-átevezést – és Gábor testvére, Tamás közreműködésével sikerült elérni a Las Palmas kikötőjében állomásozó vitorlás legénységét, és a Légrádi Márk vezette Sunday Morning azonnal útra kelt, majd csaknem tizenkét órás hajózást követően találkoztak is a SUP-ossal.
Ekkor újabb nehéz órák következtek, mivel az erős hullámzás mellett nehezen sikerült a speciálisan épített állószörföt teljes biztonsággal a vitorláshoz kötni.
„Több mint egy órán keresztül küzdöttünk, hogy a SUP-ot a vitorláshoz kössük, majd felszálltam a fedélzetre, és visszaindultunk Pasito Blanco irányába – mondta Rakonczay Gábor. – Útközben kétszer másztam vissza ellenőrizni a tőkesúlyt, valamint a beszivárgó víz mennyiségét. Hajnali öt órára értünk vissza a szárazföldre, s addigra bizony már elég jelentős mennyiségű víz folyt be a hajótestbe.”
Az állószörföt időközben kiemelték a vízből, egy-két nap eltelik, mire sikerül alaposan átvizsgálni a sérülés mértékét és javíthatóságát, a magyar extrém sportoló pedig a végeredmény ismeretében konzultál a szakmai stáb tagjaival, s dönt az expedíció folytatásáról.
„Január huszonnyolcadikán volt a születésnapom, azt hiszem, még sosem örültem ennek ennyire. Nagyon szerencsés vagyok több szempontból is. Egyrészt azért, hogy az ütközés még a partokhoz közel történt, s viszonylag egyszerűen sikerült visszatérnem. Másrészt nagyon hálás vagyok Légrádi Márknak és csapatának, mert utánam jöttek, segítettek behúzni a SUP-ot, így még van esély a javításra. Természetesen csalódott vagyok, hogy ilyen döntést kellett meghoznom, de valójában nem volt mit mérlegelni, mert a biztonság az első. Legközelebb már úgy indulok útnak, hogy el is érem a Karib-szigeteket.”
A folytatás tehát garantálható, mert aki ismeri Rakonczay Gábort, biztos lehet benne: amit egyszer a fejébe vesz, véghez is viszi.
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!