Rendhagyó kampányt indított egy nagy nemzetközi biztosítótársaság Ausztriában. A hirdetéssel ötvözött „népnevelés” reklámcsíkja internetes oldalakon tolakszik a cikkek elé. Ha túltesszük magunkat a kezdeti bosszúságon, s megértjük az „Ausztria, így érzed magad!” elnevezésű kampány üzenetét, máris kicsit másként ítéljük meg a webfelületet betakaró reklámot.
A felugró ablak olyan rossz hírekkel igyekszik megragadni az olvasó figyelmét, mint „minden hetedik osztrák gyakran beteg”, illetve „minden második osztrák egészségtelenül táplálkozik”. A piros alapon fehérrel írt szöveg továbbkattintást ajánl, ahol a szervező – vagyis a hirdető – bővebb információkkal is szolgál.
A biztosítótársaság célja, hogy Ausztriában mindenki jó egészségnek örvendjen. Ezért a vállalat közvélemény-kutatást rendelt, amelyben többek között arról kérdezte az osztrák lakosokat, hogyan érzik magukat. Az osztrák lakosok válaszoltak, a kattintás után nyíló ablak pedig könnyen emészthető, főleg grafikus formában tárja elénk az eredményeket.
Ám ezzel még nincs vége. Minden egyes – negatív – megállapításnál ott szerepel a lehetőség, hogyan lehet rajta javítani, s mit kell tenni, hogy mindenki csakugyan jobban érezze magát. Eget rengető tanácsokra nem kell gondolni, a biztosító elsősorban saját termékeit és szolgáltatásait ajánlja figyelmünkbe. Például egészségpénztári számla nyitására, táplálkozási tanácsadó felfogadására buzdít, vagy olyan alkalmazás letöltésére, amellyel kordában tarthatjuk testsúlyunkat, s ellenőrizhetjük diétánkat.
Ettől még persze a kezdeményezés érdekes, és felhívja a figyelmet, mindig lehet javítani, hogy egészségesebb életet éljünk. Ezek a fontosabb megállapítások:
- az osztrákok 47 százaléka mindig későbbre halasztja a testmozgást, vagy lemond róla
- az osztrák lakosok közül 3.7 millió nem mondható teljes körűen beoltottnak
- az osztrák lakosok közül 2.5 millió nem tud lemondani az alkoholfogyasztásról
- az osztrákok 75 százaléka mindig félbeszakítja a diétáját
- az érintettek 71 százaléka szeretné letenni a cigarettát, de sohasem sikerül
- az osztrákok közül 3 millióan nap mint nap valamilyen fájdalommal küszködnek
- az osztrákok 74 százaléka az interneten néz utána, hogy milyen betegsége van
- minden negyedik osztrák azért nyúl az italhoz, hogy jobban érezze magát
- minden harmadik osztrák lakos túlságosan sokat ül, keveset mozog
- az osztrákok 45 százaléka egészségtelenül táplálkozik
Az oldal linkje: https://www.generali.at/sogehtsmir/