Szepesi Tibor BMX freestyle versenyző régóta dédelgetett álma valósult meg, miután Hajdúböszörményben megépült a régió és az ország legmodernebb BMX-pályája. A bringás a versenyzés mellett jó ideje azon törte a fejét, hogyan építhetne nemzetközi szintű pályát Magyarországon. Mint ismert, itthon jóformán alig akad színvonalas szabadtéri létesítmény – fedett sem igazán –, ahol a BMX-esek gyakorolhatnának és versenyezhetnének.
„Bár az átadás még várat magára, az önkormányzat, amely mindent rendben talált, örömmel nyugtázta, hogy elkészült a létesítmény – tájékoztatta szerkesztőségünket Szepesi Tibor. – A tervek szerint a Magyar Kerékpáros- és Turisztikai Szövetség a hétvégén veszi át a pályát, a hivatalos átadásra pedig október huszonharmadika körül kerülhet sor. Az időjárás és a precizitásunk miatt ugyan kicsit később készültünk el, mint terveztük, de ennyi belefér.”
Visszatérve az előzményekre, Szepesi Tibor már korábban elkészítette a terveket, ám elképzelése – forrás hiányában – sokáig nem valósulhatott meg. A Magyar Kerékpáros-szövetség és a MAKETUSZ közös kezdeményezése, az Országos Bringapark Program sietett a segítségére, amelyre ő is benyújtotta a pályázatát. Esélyeit növelte, hogy mögé állt édesapja, továbbá szülővárosa, Hajdúböszörmény önkormányzata is, amely az ötvenszázalékos önrészt és a nemzetközi színvonalú pálya megvalósításához szükséges többletköltségeket is állta.
Az építkezés alatt Szepesi Tibor BMX-kerékpárral tesztelte az elemeket, ha gond akadt valamelyikkel, visszabontották, majd újra-, illetve átépítették. A bringás számos külföldi pályán megfordult, így volt összehasonlítási alapja. A tesztelésre meghívta több válogatottbeli csapattársát, akik szintén szigorú szemmel ellenőrizték az elemeket.
Az egyik legfontosabb fejlemény, hogy az új pálya óriási lökést adhat a szakág honi fejlődésének.
A pálya mérete 34×17 méter, alapterülete 587 négyzetméter. Az építéskor 770 négyzetméter rétegelt lemezt, csaknem 5000 csavart és 500-600 szál vasrudat használtak fel.
„Aki rengeteg pénzt és energiát öl ebbe a sportba, megfelelő létesítmény hiányában legfeljebb hetente egy vagy két alkalommal tud ilyen pályán gyakorolni. Mostantól teljesen másképpen lesz: aki akarja és komolyan veszi a szabad stílusú BMX-et, napi két alkalommal is birtokba veheti a létesítményt. Most már nem kereshetünk kifogásokat, hogy nem tudtunk megfelelően készülni egy-egy megméretésre. Nagyjából az is körvonalazódott, kik használhatják majd a pályát: elsősorban BMX-esek, másodsorban görkorcsolyázók, de a fő célunk továbbra is az, hogy népszerűsítsük a BMX-et.”
A hajdúböszörményi pálya több szempontból is egyedülálló: ugyanazok az elemek találhatóak rajta, mint amilyeneket az olimpián és a világkupaversenyeken láthatunk. Tökéletesen alkalmasnak ígérkezik országos bajnoki és Magyar-kupa-versenyek, továbbá C1-es viadalok és Európa-kupa-sorozatok megrendezésére is.
„Ha a jövőben is rendelkezésre áll pályázati forrás, mindenképpen bővíteni szeretnénk a pályát, hogy rangosabb versenyeket is rendezhessünk. Egyelőre annyit tudok mondani, hogy az átadón a hazai BMX freestyle krémje tart bemutatót a nagyközönségnek” – árulta el Szepesi Tibor.
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!