Ez az ötödik óceáni evezős, amit tervezett és épített. A kisujjában van már a hajóépítés?
Hajót építeni komplex és csodálatos feladat, mindegyik egyedi – mondta Rakonczay Gábor a Csupasportnak. – Természetesen mindig van egy határozott elképzelésem a több mint tizenötezer kilométer alapján, amit eddig az óceánon eveztem. Ugyanakkor mindig változtat valamin az ember, fontos, hogy minek kell megfelelni, mi is a cél. Ha azt nézem, hogy az első és az ötödik hajóm mennyi idő alatt készült el, ég és föld a különbség, de ez nem csoda, hiszen azóta a felhasználható anyagok és a beépíthető felszerelések is hatalmas fejlődésen mentek keresztül.
Mit lehet tudni a most épített hajóról?
Alapvetően nagy sebességre lett tervezve. Nincs hátsó kabin, teljesen tiszta a fedélzet, a tőkesúly pedig előrébb került a jobb kormányozhatóság érdekében. Jóval letisztultabb hajó, mint az eddigiek. Minél egyszerűbb, annál jobban működik, annál kevesebb a problémalehetőség. Illetve a teljesítmény érdekében kisebb a súlya és a nedvesített felülete.
Most az eredmény a következő lett: százhatvan kilogrammos, hét méter hosszú, tizenhat nyitható és hat zárt rekesszel ellátott, egy kabinos nyílt vízi evezős, epoxi-üveglamináttal és zárt cellás habszendvics szerkezettel.
Ezt a hajót nem magának, hanem Havasi Gergőnek építette, aki az önnek már ismerős Atlanti-óceán átevezésre készül.
Gergő fizikailag nagyon rendben van, és ha az ilyen vállalkozáshoz szükséges mentális és a lelki részt is megugorja, akkor jó eséllyel sikerül az átkelés. Sőt, ha ő is minden téren megfelelően felkészül, akár a rekord is meglehet, mert a hajó erre alkalmas. Azonban tapasztalatból mondom, hogy nem lesz könnyű dolga, ötezer-kétszáz kilométer az óceánon nem gyerekjáték. Persze ilyesmit nem is azért vállal valaki, mert könnyű.
És mi a helyzet önnel, mikor folytatja az útját?
Január végén kikötöttem a Kanári-szigeteken, november végén pedig visszautazom, vízre tesszük a hajót, bepakoljuk az élelmiszert és decemberben továbbmegyek. A tervek szerint február közepére szeretnék átérni az óceán túloldalára, akkor kötnék ki a Karib-térségben. Ez a hajó persze jóval lassabb, mint ami Gergőnek készült, az enyém keskenyebb, nagyobb a súlya, más a meghajtása, más hajóosztályba tartozik. De én nem sietek sehova, egyszerűen vágyom arra, hogy hetedszer is átkeljek az óceánon. Ott, ahol nagyon nyers és egyszerű az élet, ahol két hónapig csak a víz, a hajó és én leszek…