Megvolt a tesztelés az Adriai-tengeren, jöhet az Atlanti-óceán átevezése

Havasi Gergő társával, Szabó Norberttel az Atlanti-óceán átevezésére készül, és tervek szerint november végén–december elején rajtol.

Szóval Főnix lett a hajó neve…

Hivatalos keresztelőt nem tartottunk, de eldöntöttük, hogy Főnixnek lesz – mondta Havasi Gergő, aki társával együtt az Atlanti-óceán átevezésére készül. – Később tartunk hivatalos sajtótájékoztatót, amikor a nyilvánosság előtt is elmondjuk. Hogy miért Főnix? Ez érdekes történet. Társammal, Szabó Norberttel abban maradtunk, hogy egy hétvégét gondolkodunk a néven. Tőlem nem áll távol a mitikus gondolkodás, így könnyen tudok azonosulni a hamvaiból feltámadó főnixmadárral, sokszor voltam én is a sportban és az életben is mélyponton, de mindig fel tudtam állni. Norbival nem régóta ismerjük egymást, aztán egyszer csak írt, hogy mit szólnék a Főnixhez. Nem hittem a szememnek, én is erre gondoltam legelőször, erre mindenféle egyeztetés nélkül ő is ezt ajánlotta. Nem is lehetne jobb forgatókönyvet írni.

Ezek szerint nem egyedül vág neki a kalandnak.

Már a legelején is páros átevezésre készültem, ám az akkori társam visszalépett, de bennem fel sem vetődött, hogy lefújom a vállalkozást. Szerettem volna másik társat találni, de úgy voltam vele, ha nem sikerül, akkor egyedül is nekivágok. Ember tervez, Isten végez, és az élet úgy hozta, hogy Norbi csatlakozott, úgyhogy ketten indulunk neki az óceánnak.

Ha a Jóisten is úgy akarja és támogat minket, akkor az első magyar férfi páros lehetünk, amely átevez az Atlanti-óceánon, és ezzel egy időben az első magyar katona leszek, akinek ez összejön.

A közelmúltban harminc órát töltöttek Horvátországban az Adriai-tengeren, ahol a rendszert, a hajót és saját magukat is tesztelték. Mit tapasztaltak?

Nagyon hasznos időt töltöttünk a tengeren, örülök, hogy volt lehetőségünk ennyi időt a vízen lenni. Az elsődleges célunk a tőkesúly és a víztisztitórendszer tesztelése volt. Szerettük volna látni, hogy a hajó mennyire stabil, illetve az új kormányszerkezet hogyan működik a hullámok között. Tőkesúly még nem volt a hajón, most tettük be első alkalommal. Szerencsére hullámzott a tenger, és a hajó stabilnak és jól kormányozhatónak bizonyult, illetve a kormányszerkezet sem okozott csalódást. A víztisztító berendezést is teszteltük, végig tengervizet használtunk, ez is kardinális kérdés az úton. Az automatikus hajóazonosító rendszer (AIS) viszont nem működött, ezt mielőbb ki kell javítanunk, hiszen nagyon fontos, hogy lássanak minket az óceánon és mi is lássuk a többi hajó pozícióját. Továbbá az elektromos berendezéseket is lecsekkoltuk, a napelemeket, a töltésszabályozót, a kapcsolótáblát, a külső és belső fényeket. Kétórás váltásban eveztünk, két óra alvás, két óra evezés volt beiktatva, ám nagyon fárasztónak bizonyult, ezt nem tudjuk tartani, több pihenésre van szükség, így három órára emeljük. Így egy nap négyszer három óra alvás, és négyszer három óra evezés jut fejenként.

Ha jól tudom, volt valami, amire még idejében fény derült.

Tengeribeteg lettem. Első éjszaka félig alva még eveztem, majd a bal oldalra dőlve kijött belőlem minden, eveztem tovább, aztán a jobb oldalra dőlve is… A szakirodalom szerint a menetiránnyal megegyezően le kell feküdni a hajó közepére, becsukni a szemet, koncentrálni és mélyen lélegezni. Pontosan ezt csináltam, de nem sokat javult a helyzet. Vannak még gyógyszerek is, de sok mindent nem tehet az ember, majd hozzászokom. Az a kérdés, mikor, egy nap, több nap vagy egy hét múlva…

Mikor lesz a pontos indulás?

Pontos időpont még nincs, az egyik szponzorunknak köszönhetően a hajót trélerrel viszik ki Spanyolországba, majd onnan komppal Tenerifére és szintén komppal tovább La Gomerára. Ez hét napot vesz igénybe, amikor megvan, hogy mikor ér oda pontosan, akkor vesszük meg a repülőjegyet és utazunk a Főnix után.

A helyszínen egy-két nap alatt összerakjuk a rendszert és a hajót, majd indulunk. November vége–december legeleje a tervezett időpont, a cél pedig a karibi szigetország, Antigua és Barbuda.

Lehet követni, hogy éppen merre tartanak?

A Zoleo alkalmazásban folyamatosan lehet követni minket, a közösségi oldalainkon is megosztjuk a linket. Ha nem is lesz épp internet-hozzáférésünk, műholdon keresztül figyelhetnek minket, illetve üzeneteket is lehet váltani velünk a Zoleo applikáció segítségével. Lesz egy naponta frissülő internetes naplónk is, reméljük, minél több információt tudunk megosztani az itthoniakkal és azokkal, akik szurkolnak nekünk.

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Traktor és majom a pályán – ilyen volt az indiai száz kilométeres vb
Könnyek között sikítva ért célba a tizedik maratoniján
Maga is meglepődött, de 490 kilométer után is tökéletes állapotban érezte magát
Van értelme télen futni? Megnéztük!
A vb-ezüstérmes Nagy László sikere adhat lendületet a pétanque-nak

Videók

A tizenkettedik világrekordjáért vállalta, hogy emberi csúzli lesz
Kényelmes, de ijesztő: így alszanak a sziklamászók a semmi fölött
Hetvenévesen úgy futotta le a száz métert, hogy leesett a nézők álla

Hegymászás

Egyetlen szánnal egész Grönlandon keresztül: a zöld sziget magyar úttörői
Értékesebb egyik a másiknál? Hegymászás mesterséges oxigénnel és anélkül
Hogyan lépjünk szintet a túrázás után? Tippek és tanácsok kezdő hegymászóknak

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

Öt csodálatos túraútvonal, amelyek néhány óra alatt teljesíthetők
8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.