A híres kerékpáros szakportál, a velonews.com górcső alá vette a Specialised fejlesztését, a Mirror technológiájával készülő kerékpárosnyerget, a Power saddle-t, s úgy tűnik, megtalálta az ideális darabot. A termék hiába drága, átütő siker.
Mitől kényelmes a Power saddle?
Elsősorban a 3D-ben nyomtatott folyékony polimernek, valamint a nyomásfeltérképezési adatokból nyert információnak köszönhetően a csupán 14 centiméter hosszú ülés elképesztően könnyű, így nagyban hozzájárul, hogy a tekerés igazi élmény legyen. A szakíró szerint olyan érzés, mintha a világ legkényelmesebb párnáján ülnénk. Jóformán teljesen mindegy, milyen fajta kerékpáron használjuk, legyen országúti vagy túrabringa, a Power saddle mindegyiken hatékonyan kíméli fenekünket és fenékizmainkat. Ennek ellenére vásárlás előtt győződjünk meg, hogy a nyereg milyen biciklivel kompatibilis! Bár a Trek Emonda SLR 9 eTap túrakerékpárra szerelve az ember némiképpen pattog a nyeregben, mégsem zavaró.
Power saddle
Súly: 191 gramm
Hossz: 143 milliméter
Ár: 450 dollár
Előny: könnyű, kényelmes
Hátrány: drága
Osztályozás: 4/5
Hogyan bírja a gyűrődést?
A nyeregben előrecsúszva sem változik a helyzet, vagyis az orra ugyanolyan puha és kényelmes, mint a többi része. Ennek oka, hogy a 3D-ben nyomtatott rácshálórendszer jól nyeli el a nyeregorra nehezedő pluszsúlyt, így aggodalom nélkül csusszanhatunk előrébb lejtmenetben vagy hirtelen fékezéskor.
Tényleg minden ennyire szép és jó?
A termékről nincs mindenki jó véleménnyel. Ebből az angol nyelvű videóból kiderül, a nyereg orra túl keskeny, az ülés pedig nagy sebességnél inogni kezd, így némiképpen bizonytalanná teszi a tekerést. Akad azonban még egy gond a fejlesztéssel, mégpedig az ára. A 3D-s nyomtatási eljárás miatt a kényelmet meg kell fizetnünk, de a 450 amerikai dolláros (152 000 forint) ár elgondolkodtató, hiszen ennyiért új bringát is vehetünk. Mindezeket figyelembe véve talány, milyen jövő előtt áll a Power saddle, és megéri-e ennyi pénzt kiadni, hogy bringázás közben ne fájduljon meg a fenék és a derék.
Címlapfotó: roadbikereview.com