Mindenki fogadkozik és persze mindannyian optimistán tekintünk a sport újraindulása felé, de ha őszintén szembenézünk a tényekkel, a koronavírus folyamatos fenyegetésben tartja világunkat, ami nagy veszélyt jelent a lokálisnál kiterjedtebb sporteseményekre. Ebbe a csoportba tartozik a három nagy kerékpáros körverseny, a Tour de France, a Giro d’Italia és a Vuelta a Espana.
Legyünk azonban pozitívak: augusztus 29-én, Nizzában elstartol a francia kör 2020-as kiadása, és onnantól kezdve semmi sem állíthatja meg a bringásokat, a megfelelő mederben zajlik majd az összes fontos esemény.
Mert a Tour de France hihetetlen izgalmakat ígér, elég csak arra gondolnunk, hogy az Ineos Grenadiers feltehetően három korábbi győztessel áll rajthoz – hogy kinek lesz esélye a végső sikerre és kit támogat a csapat a négy diadalt arató, jövőre már más együttesben profiskodó brit Chris Froome, a 2018-ban ünneplő brit Geraint Thomas és a címvédő kolumbiai szupertehetség, Egan Bernal közül, arról a pillanatnyi forma dönthet.
A biztonsági intézkedéseket persze megteszik a szervezők, többek között a repülést buszozással helyettesítik, a sárga trikót csinos hölgyek helyett az adott csapat segítői adják fel, míg a szállodákban minden csapatnak saját emelete lesz. Egyébként a járvány, ugyan nem közvetlenül, de már a 2021-es kiírásra is hatással van, mert az akkorra tervezett dán rajtot, amely három szakaszt foglalna magában, egy évvel eltolják – mindezt Koppenhága polgármestere, Frank Jesper is megerősítette.
A 2021. július másodikára tervezett Tour-startot a szervező Amaury Sport Organisation egy héttel korábbra tolná, hogy az ne ütközzön a jövőre halasztott tokiói olimpia kerékpáros mezőnyversenyével, amely a Tour de France eredeti időpontjának záró hétvégéjével esne egybe.
Június utolsó hetében azonban Koppenhága a szintén elhalasztott labdarúgó Európa-bajnokság mérkőzéseit rendezi, és két ilyen volumenű esemény egyszerre túl nagy terhet jelentene a régiónak. Ezért cserébe felajánlották a 2022-es dán nyitány lehetőségét.
Alapos magyar szervezők
Biztonsági intézkedések szempontjából nemcsak a Tour de France, hanem a Tour de Hongrie is jó példával járhat elöl, amely a francia körrel egy napon startol. A Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) előírásainak megfelelően a csapatokat külön szállásolják el a magyar szervezők és megtesznek mindent, hogy a versenyzőket és a nézőket elkülönítsék.
Arra is készülnek, ha a járványügyi korlátozások miatt nem lehet tömegrendezvényt szervezni, de persze azt szeretnék, hogy a lehető legtöbben szurkolhassanak az éppen mondjuk a Kékestetőre felcaplató magyar kitűnőségeknek.
A Girót illetően a halasztás számunkra legszomorúbb hozadéka az volt, hogy a Grande Partenza, vagyis a Nagy Rajt elkerült Magyarországról és Monrealéban, egy szicíliai városban lesz, ahonnan Palermo központjába tekernek át a versenyzők október harmadikán – az első négy etapot rendezik majd a szigeten. Amúgy a viadal címvédője, az ecuadori Richard Carapaz a változatosság kedvéért szintén az Ineos kulcsembere… Feladatát a Mitchelton-Scottos brit Simon Yates és az olasz Vincenzo Nibali (Trek-Segafredo) nehezítheti meg.
Végezetül tekintsünk ki a Vueltára is, amely sorban a harmadik lesz a nagy körversenyek közül és majd október 20-án veszi kezdetét – ezzel összefüggésben erről a viadalról áll rendelkezésre a legkevesebb konkrét információ. Tourmalet és Angliru biztosan lesz benne (ráadásul befutóként), hogy két emblematikus hegyet említsünk, viszont Kelet- és Dél-Spanyolország teljes mértékben kimarad az útvonalból, a viadal Madridban fejeződik be november nyolcadikán.
Amíg a fantasztikus hármas sorozat elkezdődik, nincs más hátra, mint abban bízni, nem durvul el ismét még jobban a járványhelyzet Európában és a világ többi részén. Hiszen az a legfontosabb, hogy mindenki részt vehessen a versenyeken, aki érdemes rá, függetlenül attól, honnan érkezik.
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!