Magyarország szerencsés helyzetben van abban a tekintetben, hogy szabadidős sporttevékenység vagy munkába járás céljából a kijárási korlátozás ellenére is lehet kerékpározni. A pandémia azonban számos nemzet lakóit a négy fal közé kényszerített, elég, ha Nagy-Britanniára, Olaszországra, Spanyolországra vagy Franciaországra gondolunk. Ezekben az országokban – egyelőre – marad a szobai edzés, ezért egyre több, a benti tekerést elősegítő termék kerül piacra.
A Saris H3 is ilyen. Az egyik legjobb turbótrénernek titulált eszköz nemcsak elviselhetőbbé, egyenesen élvezetessé teszi a szobabringázást. Okos megoldásaival a cég már korábban hírnevet szerzett magának: évről évre mindig valami új fejlesztéssel áll elő, és a szobai kerékpározást elősegítő „edzők” mellett pofás kiegészítőkkel kényezteti vásárlóit.
A 2019-ben megjelent Saris H3 alapja a 2016-ban forgalomba hozott CycleOps Hammer. A közvetlen meghajtású pedálszerkezet használata egyszerű, sok előkészületet nem igényel: vegyük le a kerékpár hátsó kerekét, majd tekerjük a szerkezet köré a láncot! Ami a kerékméretet illeti, a gyártók szinte mindenre gondoltak: a gyorskioldó agyaknak köszönhetően 142-148 milliméter, valamint 130-135 milliméter vastagságú kereket is rátehetünk a turbótrénerre.
A ház rozsdamentes acélból készült, és a padlótól számított magassága elérheti a 100-140 centimétert is.
Az áram az egység hátsó részébe épített csatornán keresztül jut el a tápegységbe, míg az energiaforráshoz csatlakozást két-két B-típusú és USB-aljzat segítségével oldották meg. Csúcsteljesítménye 2000 watt, amit bármelyik profi bringás megirigyelne. Egyik legfontosabb jellemzője a kilenc kilogramm súlyú lendkerék, amely egyenletesebb és valósághűbb élményt teremt a korábbi fejlesztésekhez képest.
Jóllehet a ház rozsdamentes acélból készült, fekete műanyag borítja. Alakja nagyon szépen kimunkált, nincsenek éles sarkok – a tervezők lekerekítettek mindent, amit csak lehet. Könnyű tisztítani és tárolni, sőt még cipelni is: a tervezők a hátsó részébe egy tartó-, pontosabban szállítófogantyút helyeztek.
A H3 ára borsos: 350 000 forintot kell fizetni érte, és ha még hozzávesszük a csaknem 100 000 forintos Saris TD 1 állványt is, máris csaknem félmillió forinttal lettünk szegényebbek. Bár a H3 az edzőállvány nélkül is működik, utóbbi megkönnyíti és kényelmesebbé teszi a szerkezet felállítását és használatát. Az állvány külsejét nézve inkább az egyszerűség és az ipari tervezés jut eszünkbe, mintsem az esztétikum. Ennek ellenére a szakértők szerint megéri megvennünk mindkettőt, mert áruk még így is az egyik legkedvezőbb a piacon.
A cyclingnews.com kerékpáros szaklap kritikusai szerint a Saris H3-at azért érdemes megvennünk, mert a nehéz lendkerekeknek köszönhetően valódi kerékpáros élményben lesz részünk, olcsóbb, mint a versenytársak turbótrénerei, a szerkezetbe beépített időmérő pedig már csak hab a tortán.
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!