A Komló országúti kerékpáros mezőnyversenyt 1998 óta csaknem minden évben megrendezik a Mecsek festői szépségű északi lejtőin és emelkedőin. A Zengő SE által rendezett vasárnapi Komló Nagydíjon nyolc kategóriában (U17, U19, senior1, senior2, master1, master2, elit1, elit2) hirdettek végeredményt.
A legnépesebb mezőny az elit férfi1 és 2 kategóriában gyűlt össze – mindkettőben a Narke Cycling Team kerékpárosai végeztek az élen.
„Ma a Komló Nagydíjon vettünk részt, amelyen Szabó Bálint Solt abszolút győzelmet aratott. Sasvári Dániel harmadik lett, Popovics Gergely megnyerte az elit2 korosztályt. Mindez nem sikerülhetett volna Balogh András és Lippai Marcell áldozatos munkája nélkül” – olvasható az egyesület hivatalos Facebook-oldalán.
A bejegyzés kapcsán alighanem mindenkiben felvetődik a kérdés, vajon milyen áldozatos munkát végzett Lippai Marcell, aki a férfi elit1 kategóriában ezúttal nem került dobogóra.
„A csapat tagjai mindent megtettek azért, hogy az egyikünk győzni tudjon – mondta a Csupasportnak a férfi elit1 és 2 kategóriákban győztes Szabó Bálint Solt és Popovics Gergely csapattársa. – A verseny korábbi szakaszában próbáltam kicsit elszökni a mezőnytől. Ekkor mindenki utánam eredt, ami jól lefárasztotta a riválisokat. Balogh András csapattársamnak pedig azt javasoltam, hogy az egyik lejtmenetben menjen előre, én pedig addig a mezőnnyel tartottam.”
Nemcsak az emelkedők, hanem az időjárás sem kímélte a kerékpárosokat, a rajt pillanatától kezdve egészen a befutókig zuhogott az eső, amely mindig nehézséget okoz az országúti kerékpárversenyeken, hiszen a gumik tapadása csökken a vizes útfelületen. Mindezt tetézte, hogy a nedves burkolaton a pálya lejtmenetei még veszélyesebbé váltak.
„Arról nem is szólva, hogy az előtted tekerők hátsó kerekéről felverődik minden kosz, amely közvetlenül az arcodba vág, így látni is alig lehet. Az utóbbi időben szinte minden versenyünkön esett az eső, úgyhogy nekünk az időjárás most sem jelentett különösebb kihívást” – tette hozzá Lippai Marcell.
Herka Szabolcs, a Komló Nagydíj főszervezője a verseny előtt az időjárás kapcsán elmondta, a bringások a harminc Celsius-fokos melegtől tartottak leginkább, mégis a zivatar lett a legnagyobb ellenfelük.
„Nagy melegre készültünk, ami meg is maradt, de ahogy elrajtolt a mezőny, leszakadt az ég. Míg a Mecsek déli oldalán szakadt az eső, az északin a nyomát sem lehetett látni” – mondta a főszervező a Csupasportnak.
Herka Szabolcs rendezői szempontból sikeresnek ítélte a nagydíjat, hiszen a várt százfős indulói létszám öt híján összejött, és a kisebb eséseket leszámítva mindenki épségben és jó hangulatban ért célba.
Az idei nagydíjon az utánpótláskorú kerékpárosok kisebb létszámban képviseltették magukat, ennek ellenére minden kategóriára jutott fiatalkorú versenyző. A versenysorozat következő állomása augusztus 20-án Hosszúhetényben lesz, amelyen két futamot is rendeznek. Herka Szabolcs azt reméli, ott már a fiatalok is nagyobb létszámban jelennek meg.
„Mivel szabadidősportról van szó, mindig nagy a rizikó, hiszen sokan közvetlenül a futam előtti napokban, az időjárás-előrejelzést figyelve neveznek-e a versenyre. A fiatalkorú bringások létszáma talán nagyobb lesz, de ezúttal is mintegy száz indulóra számítunk” – zárta a beszélgetést a főszervező.
fotók: facebook
Az AutóCity Skoda Cycling Challenge további állomásai:
2019.08.20: Hosszúhetény (Hármashegy-kupa, Zengő GP)
2019.08.24: Villány (Villány Nagydíj szakaszverseny)
2019.10.12: Pécs (Pécs-PTE szakaszverseny)