Aki már volt via ferratán, nagyjából tudja, a hagyományos túrázástól mennyiben tér el egy ilyen útvonal teljesítése. A túrázóknak nem elsősorban állóképességre van szükségük, nem a monoton menetelés elviselése a legnagyobb kihívás, éppen ellenkezőleg. A via ferrata túrákat valahol a hegymászás és a túrázás között lehet elhelyezni. A jó edzettségi állapot alapkövetelmény, de ennél is fontosabb talán, hogy ne legyen tériszonyunk, az elénk táruló pazar kilátást anélkül élvezzük, hogy megbénítana az alattunk elterülő mélység.

A biztonságot nyújtó kötelek ellenére rengetegen veszítik életüket a hegyen évente.
Bármennyire legyünk is tapasztaltak via ferratában, a kínai Huasanon található útvonal teljesítésébe így is könnyen beleremeghet a lábunk. A hegy a maga 2154 méteres magasságával nem tartozik a legnagyobbak közé, és nem is ezzel vonzza a turistákat. Sokkal inkább hihetetlen meredekségével, ami miatt a helyiek csak így emlegetik: a „legmeredekebb hegy a mennyek alatt”.
Az útvonal veszélyességét jól jelzi, hogy a hírek szerint évente átlagosan százan zuhannak a mélybe túrázás közben.
A Huasan egyike Kína öt nagy szent hegyének, ennek megfelelően csúcspontjain templomok és teaházak találhatóak. A feljutást két felvonó biztosítja, sokan azonban nem adnak az efféle luxusra, hanem a zarándokok által a hegyek oldalaiba vájt ösvényt követik. Egy ősi kínai legenda szerint egy igaz útvonalon lehet csak feljutni a hegyre, amely 12 kilométer hosszú, és 3000 évbe telt megépíteni. Indulás után lépcsők segítik a feljutást, ezt váltják fel idővel a sziklafalra erősített fadeszkák, valamint a felettük futó láncok, amelyekhez karabinerrel biztosíthatjuk magunkat. Mivel a pallók állapota nem mindenhol mondható tökéletesnek, minden lépésünkre éberen figyelni kell. A túra egy pontján ráadásul el is tűnnek a lábunk alól, és a sziklafalba vájt mélyedések segítségével kell folytatni az utat.
De szavak helyett beszéljen inkább az alábbi videó: