Június 8-án hetedik alkalommal vágnak neki a Mátrának a Decathlon szervezésében a túrázók, a sportáruházlánc szabadidős rendezvénye az elmúlt években Magyarország egyik legnépszerűbb és a második legnagyobb létszámú teljesítménytúrájává nőtte ki magát.
„Hét évvel ezelőtt, március tizenhatodikán emlékezetes körülmények között rendeztük meg az első túránkat: hatalmas mennyiségű hó esett le rövid idő alatt az országban, az autók álltak az autópályán, a járhatatlan utak ellenére mégis három-négyszáz túrázó jött el az ország különböző pontjairól az eseményünkre, amelyen akkoriban tizenkét és huszonöt kilométeres távot lehetett teljesíteni” – idézte fel a kezdeteket Karácsony-Veres Bianka, aki a kezdetektől tagja az eseményt szervező stábnak, öt éve Decathlon Mátra Túra főszervezője, és fiatalkora óta maga is lelkes túrázó.
Az évek során bővült a választható távok száma: ma a legkisebbek az 1 kilométeres Törptúrán játékos keretek között ismerkedhetnek meg az erdővel és a természetjárással, a nagyobb gyerekek a 7 kilométeres Kölyöktúrán próbálhatják ki magukat, a felnőttek pedig a Sástó 13, a Kékestető 25 és a Galyatető 50 útvonalai közül választhatnak. A Mátra Túra valamennyi korosztályba tartozó és különböző edzettségi állapotú érdeklődőknek is tartalmas szabadidős sportolási lehetőséget kínál.
„A távok bővülésével a túránk egyre népszerűbb lett, az indulói létszám először megduplázódott az első évhez képest, aztán átlépte az ezres, majd a kétezres határt, a tavalyi rendezvényünkön négyezerötszázan túráztak velünk. Rendre nagyon jó visszajelzéseket kapunk a résztvevőktől. Évente felmérés készül Magyarország legnépszerűbb túráiról, az előző évben például a Decathlon Mátra Túra a negyedik legnépszerűbb és a második legnagyobb létszámú teljesítménytúra lett a túrázók szavazatai alapján, amelyre nagyon büszkék vagyunk” – folytatta a sportáruházlánc rendezvényszervező szakembere, hozzátéve: a természetvédelmi szempontokra ügyelve a részvevői létszámot már nem szeretnék bővíteni, a folytatásban a rendezvény népszerűségét kívánják még tovább növelni.
A Decathlon teljesítménytúrája évről évre fontos üzeneteket is közvetít, az idei eseményt a természetvédelem jegyében hirdették meg: újrahasznosított termékekkel, szelektív hulladékgyűjtőkkel várják az útvonalakon a túrázókat, akiket ezúttal a műanyag poharak helyett saját kulacsaikba kapott frissítőkkel látnak el a szervezők.
„Az idén kiemelten odafigyelünk az ételérzékenységben szenvedő túrázókra is, nekik cukormentes frissítőkkel, a gluténérzékenyeknek pedig az általuk fogyasztható szendvicsekkel készülünk, sőt a négylábúakkal túrázókra is gondoltunk, a kutyusok is kapnak ételt, italt a frissítőpontokon” – folytatta a főszervező.
Ugyancsak újítást jelent, hogy a szervezők lehetővé teszik a bankkártyás fizetést, hogy ne kelljen a túrázóknak hosszasan várakozniuk a rajt-cél központban, továbbá a résztvevők az útvonal több pontján is találkozhatnak a legfontosabb információkat tartalmazó rajt-cél térképpel.
Karácsony-Veres Bianka kiemelte: a Decathlon teljesítménytúrájában is tetten érhető az áruházlánc filozófiája, amelynek lényege, hogy minél több ember számára tegyék elérhetővé a sportot.
„Az ország legtöbb teljesítménytúráján meglehetősen magas a nevezési költség, ezzel szemben mi azzal is igyekszünk elérhetővé tenni a rendezvényünket, hogy alacsony, pár száz forintos nevezési díjaink vannak. Emellett az teszi vonzóvá, decathlonossá és hitelessé a teljesítménytúránkat, hogy a lebonyolítást segítő nyolcvanfős társaság kilencven százaléka az áruházlánc dolgozója. Az ország különböző városaiban dolgozó, a legkülönfélébb pozíciót betöltő decathlonos munkatársak – köztük eladók, termékképzők, irodai dolgozók, grafikus és igazgatók – segítenek évről évre a sikeres rendezésben.”
A 7. Decathlon Mátra Túra előnevezési határideje: június 3. Az eseménnyel kapcsolatos információk a http://decathlonajanlatok.hu/matraturanap/ internetes oldalon érhetők el.
(x)