Augusztusban örömmel számoltunk be róla, hogy a dizájnszakmában nagy hírű, New York-i székhelyű Graphis Magazin aranyéremmel jutalmazta a Manta Swim Collection 2018-as Cartoon kollekcióját.
Októberben az egyik legrangosabb európai dizájndíjjal, a Red Dot Design Awarddal tüntették ki a Manta Cartoon termékcsaládját.
Több mint 70 ország tizenötezer benevezett pályaműve közül érdemelte ki a Manta a kimagasló elismerést. Az esseni székhelyű Észak-rajna-vesztfáliai Dizájn Centrum által alapított Red Dot-díj a dizájnszakma egyik csúcsa; a díjnak Európán kívül a világ más részein is igen jó a hírneve. Ezért a Red Dotot sokan egyszerűen dizájn Oscarként emlegetik. A nemzetközi zsűri évente változik, és nagynevű tervezőkből, professzorokból, illetve a szaksajtó munkatársaiból áll. Az erős nemzetközi mezőnyben Kanadától Indonéziáig több ezer különböző márka vagy termék pályamunkái indultak, ezek közül választották ki a Manta Vörös Botond által tervezett fürdőruháit. Az indulók között olyan brandek is megtalálhatók, mint az Apple, a Samsung vagy a BMW, de már a New York-i versenyen is az Audi, a Budweiser, a Jacobs vagy a Hawaiian Airlines mellett érdemelte ki a tervező és a Manta Swim Collection a dizájnszakma elismerését.
És máris itt a következő kiugró siker! Az Európai Dizájn Szövetség szervezésében a bécsi BEDA (J. Binder Award) versenyen a zsűri különdíját nyerte el a Manta.
A hat éve startolt, száz százalékban magyar tulajdonú Manta Swim Kft. minden évben lehetőséget ad fiatal dizájnereknek egy-egy tematikus úszókollekció megtervezésére. Az Etno kollekció 2014-es pozitív nemzetközi fogadtatása, a FINA-licences Barracuda versenydressz 2017-es bevezetése után itt a következő sikertermék.
A díjazott termékeket a nagyközönség megtekintheti az esseni, a szingapúri és a tajpeji Red Dot Múzeumban, illetve Bécsben, az Architecturzentrumban. Augusztus óta a kollekció megvásárolható a SwimStore és SwimBox üzletekben, illetve a kiemelt Hervis áruházakban.
A Manta Swim Collection a minőség és az egyedi karakter mellett elhivatott a környezetvédelem terén is. Úszómárkaként kiemelten fontos számára az élővilág, a természet, a vizek védelme és megóvása. Két termékcsaládjuk már ebben az évben is száz százalékban újrahasznosított alapanyagból készült (Watersport, Portovenere), 2020-tól pedig szinte minden új kollekció újrahasznosított alapanyagú lesz. Manta for mantas kampányukkal szeretnék felhívni az uszodalátogatók, a strandolók figyelmét a környezetszennyező csomagolóanyagok és alapanyagok veszélyeire.
(X)
A Mantáról
A Manta Swim Kft.-t 2011-ben alapították azzal a céllal, hogy magas minőségű, de kedvező árszínvonalú úszótermékekkel lássák el az európai piacot. A világ vezető úszómárkájának 21 évi gyártási és forgalmazási tapasztalatát felhasználva alkották meg a Manta Swim Collectiont. A versenyúszóktól a strandolókig, az uszodáktól a tengerpartig kiváló ár-érték arányú termékekkel látják el az aktív életet élőket. A legdivatosabb színekről és fazonokról hazai dizájnerek gondoskodnak.
www.instagram.com/manta_swim_collection/
www.youtube.com/user/mantaswimcollection